IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Deel

Het lucht-je-hartje topic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht

Faline
Faline
Administrator

Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedi okt 28, 2014 1:49 pm

Ahww Juul.
Ik zou me er niks van aantrekken. Als ze dat denkt mag ze dat denken. Als ze ziet hoe jij het juist wil verbergen draait ze vast wel bij.
En als het een echt goede vriendin is doet ze dit alleen maar omdat ze bezorgd is.
Goed dat je niet sneed trouwens. <3
Terug naar boven Ga naar beneden
https://amnira.actieforum.com/

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedi okt 28, 2014 2:02 pm

Ja maar het doet me wel pijn. Het laat me twijfelen of ik me niet aanstel. Ze zegt het toch niet voor niets? En die stem in me kop maakt me ook totaal gek. Ik heb echt gesprekken van urén, als dat niet het toppunt van gekte is. Ik voel me ook gewoon niet mezelf meer. Ugh.
Terug naar boven Ga naar beneden

Faline
Faline
Administrator

Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedi okt 28, 2014 2:51 pm

Tuurlijk doet het pijn & ik weet dat ik je niet kan vragen om dat niet meer te hebben. ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://amnira.actieforum.com/

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedi okt 28, 2014 3:19 pm

Thanks :) Zo, heb ik ook weer ergens kunnen zijken xD.
Terug naar boven Ga naar beneden

Stereoheart
Stereoheart


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedi okt 28, 2014 4:49 pm

Julya dat is geen zijken (verwijst naar titel van topic)

Het is belangrijk dat je er mensen over vertelt. Probeer die vriendin bij je thuis uit te nodigen en haar te vertellen hoe het zit. En dat het fijn zou zijn als ze begrip zou tonen en je proberen te helpen stoppen.
Terug naar boven Ga naar beneden

SushiCat
SushiCat


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo okt 29, 2014 6:26 pm

Anders is ze echt een kudvriendin
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedo okt 30, 2014 10:57 am

Ja, maar, het punt is dus dat ik bang ben om het mensen te vertellen. Nu vertel ik het online, stel jullie waren boos geworden, dan had ik m'n post gewoon ge-edit en jullie genegeerd. Ik zou me wel klote voelen, maar ik zou me gewoon kunnen afsluiten, er voor kunnen weglopen. In real kan dat dus niet. Ik weet precies wat mensen dan doen, ze houden me tegen en zorgen dat ik niet weg kan. Dan kan ik me ook niet verbergen enzo.... Dus ja.
Maar opzich gaat het nu wel weer beter met me ;)
Terug naar boven Ga naar beneden

Akumi
Akumi


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedo okt 30, 2014 12:38 pm

Alloira schreef:
Pfft, zoveel stres, zoveel hoofdpijn.. School laat me echt stressen en ik merk gewoon dat ik me super kut voel bij het ook maar denken aan school. Ik denk dat ik spijt heb over mijn beslissing om van school te wisselen. Mijn oude school was kut, maar deze school is nog veel kutter. Hier zeggen mijn 'vrienden' ook letterlijk in mijn gezicht dat ze het leuker hebben zonder mij. 'Tis goed dat je real met me bent, maar ik heb ook gewoon gevoelens al lijkt dat soms niet zo. Plus ik moet ook nog eens mee op kamp naar Oostenrijk. Pia is mijn enige echte vriendin op school lijkt het wel, en ik vind t ook gewoon echt kut dat ik me als 'nieuwkomer' nergens meer bij kan voegen. Ik wil niet naar een of ander vreemd land met mensen die mij niet moeten. De enige op wie ik terug zou kunnen vallen als ik een 'depressie momentje' heb tijdens kamp is Pia, maar zij heeft natuurlijk ook gewoon haar vriendengroep enzo. Ik voel me gewoon echt heel eenzaam op m'n nieuwe school.

Pfft, moest ik echt ff kwijt.

Oh wow Juul, ik zie dit eigenlijk nu pas en ik wist wel dat er zo iets speelde dat had je een keer gezegd ja maar ik wil even dat je weet ook al ben ik met mijn vriendengroep of what ever je kan altijd naar me toe komen en alles zeggen ook op kamp naar Oosterijk. (Ik persoonlijk heb echt helemaal geen zin in Oosterijk kan wel janken :x) Maar I Will Always Be There For You! XXX

@Juyla Wow, erg heftig... Wat naar allemaal :/
Ik ben persoonlijk heel slecht in advies geven maar anderen hier hebben je al heel erg geholpen :) Misschien kan je met iemand gaan praten. Een psycholoog bijvoorbeeld. Ik doe dat nu en het helpt wel. Dan kan je gewoon alles kwijt wat je maar kwijt wil. Wij zijn er natuurlijk ook altijd voor je! XXX
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedo okt 30, 2014 3:48 pm

Shit shit shit heb een enorme wending gehad vandaag. Ik begon wel vrolijk, maar nu voel me weer klote. We hebben project op school, en we moeten in groepjes. Nu ben ik dus gewoon tijdens de lessen en de pauze's best close met 4 andere meisjes. Hoewel ik wel een beetje het buitenbeentje ben, maar ik zit wel echt ín het groepje. Nou ja, dat dacht ik. Nu, bij het groepje kiezen zijn die meisjes dus met z'n vieren gegaan, mij totaal negerend, terwijl we daarvoor gewoon aan het lachen waren enzo. Dus ik vroeg of ik er ook bij mocht. "Nee we willen het met z'n vieren doen." kreeg ik terug. Ik weet niet waarom dat zo hard op me kwam, maar het deed echt pijn. Ik zat daar verdomme bijna te janken.

Wilde het ff kwijt
Terug naar boven Ga naar beneden

Stereoheart
Stereoheart


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimedo okt 30, 2014 4:20 pm

Hey hey no worries, ik heb zo het gevoel dat ze proberen te zeggen dat het niet handig werken is met vijf en zij al eerder dat hadden afgesproken. Als je in een groep zit is het meestal nog twee en twee en als er een vijfde bij moet zou het dan twee en drie zijn en dat werkt gewoon heel vaak niet. Ze bedoelen het waarschijnlijk heus niet gemeen tegen jou. En vraag anders morgen of op whatsapp {is makkelijker denk ik voor jou op het moment tenminste als je ze daarop hebt} waarom ze zo bot deden en ze wilde dat je per se niet mee doet. Dat zal misschien opluchten, probeer gewoon rustig te blijven in iedergeval.
Terug naar boven Ga naar beneden

Akumi
Akumi


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimeza nov 08, 2014 6:10 pm

@Julya, Anouk +1.

En als ze het wel gemeend hadden bedoeld, (Wat ik ook niet denk maar stel je voor,) Dan is zijn ze jou niet waard, je bent een super aardig en lief meisje en mensen moeten respect voor je hebben :)
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimeza nov 08, 2014 7:05 pm

Thanks. Ugh, mn vriendin heeft gedreigd het aan mn ouders te vertellen als ik niet stop. En ik heb volgende week een zwemfeestje van een vriendin waar ik heen ga, en als ik niet wil dat er dan nog iets op mn arm staat móét ik nu wel stoppen. Ik had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden

Akumi
Akumi


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimeza nov 08, 2014 8:17 pm

Heb je dat vlinder dingetje al geprobeerd? Misschien helpt dat?
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimeza nov 08, 2014 8:32 pm

Ja... 5 van de 6 zijn... euh.. ja.. dood
Terug naar boven Ga naar beneden

Nightmare
Nightmare


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimeza nov 08, 2014 8:59 pm

En hou je van snoep?
Elke keer dat je de drang hebt om het mes erbij te pakken, maar het niet doet, mag je een koekje. (Of een andere beloning, idk)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wrinklesplash.tumblr.com

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimeza nov 08, 2014 9:06 pm

Hmm, zo iets kan ook nog wel proberen. Thanks ;)
Terug naar boven Ga naar beneden

Alloira
Alloira


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimezo nov 09, 2014 12:26 am

ik weet dat dit waarschijnlijk is wat je niet wilt horen, maar om maar meteen even met de deur in huis te vallen; Het beste is gewoon om het aan je ouders te vertellen. Na 2 jaar heb ik dat met behulp van twee geweldige vriendinnen ook gedaan en kijk waar ik nu na een jaar sta. Mijn moeder heeft voor hulp gezocht en het gaat echt al stukken beter! Ze nam het heel goed op, was natuurlijk wel wat geschrokken maar werd absoluut niet boos. Toen mensen tegen mij zeiden dat ik het aan m'n ouders moest vertellen had ik echt zoiets van dikke doei, maar uiteindelijk heb ik het samen met die twee vriendinnen wel durven te vertellen.
Mijn advies is om nu gewoon langzaam moed op te doen, naar een goede vriendin te stappen en het samen gewoon vertellen. Als je leven nu al zo slecht is dat het überhaupt tot zelfbeschadiging is gekomen, wat heb je dan nog te verliezen? Het kan er alleen maar beter van worden. (; Ga samen met je ouders zoeken naar goede hulp (Tip: Niet de bascule, super lange wachtlijst!) en probeer er gewoon weer langzaam bovenop te komen. Babysteps!
En wat het zwemfeestje betreft. Gewoon op je gevoel afgaan. Als jij je er niet prettig bij voelt gewoon zeggen dat je ziek bent, en als je er zeker van bent om wel te gaan, gewoon gaan en plezier maken!

Als je besluit het niet aan je ouders te vertellen zal ik ook niet meer in discussie gaan, aangezien dat echt is iets wat je zelf moet doen als je er klaar voor bent. Wat ik alleen nog wil zeggen is dat ik nog heel goed weet hoe stubborn ik was, maar serieus, het gaat echt als een opluchting voelen, beloofd!

Ik ben niet zo goed in advies geven, maar ik wil je graag proberen te helpen~ (;
Terug naar boven Ga naar beneden

Admin
Administrator

Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimezo nov 09, 2014 8:21 am

Nightmare schreef:
En hou je van snoep?
Elke keer dat je de drang hebt om het mes erbij te pakken, maar het niet doet, mag je een koekje. (Of een andere beloning, idk)

Dat kan een goed idee zijn, zolang je het in bedwang kan houden, want dan ga je eten om je lekker te voelen, en dat is een serieuze aanleiding tot een eetstoornis, dus dan moet je zelf inschatten of dat voor jou een goed idee is enzovoort ^-^

Wat misschien ook een goed idee is om met een soort beloningssysteem te werken. Je hebt bijvoorbeeld 10 vakjes en elke dag of de keer dat je de neiging had om jezelf te snijden en het niet doet, kleur je een vakje in. Als je dan die 10 vakjes vol hebt krijg je van jezelf een beloning. Bijvoorbeeld dat je een klein cadeautje voor jezelf koopt, of met een vriendin iets gaat eten, zoiets. Dit moet je wel van te voren afspreken, want dan weet je waar je het voor doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://amnira.actieforum.com

Akumi
Akumi


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimema nov 10, 2014 10:47 am

@Isa, Bregje, Julie +1

Wat je ook nog kan doen is zorgen dat je niet alleen bent, dit hangt natuurlijk af van hoe vaak je ouders uit huis zijn. Maar als ze bijvoorbeeld wel thuis zijn ga dan beneden zitten en niet in je kamer. Dan is er altijd iemand bij en kan je dus niet snijden, als je ouders vaak weg zijn word dit een beetje moeilijk. Heb je een hond of zo? Als je ouders er niet zijn en je drang hebt ga dan een stukje met de hond lopen, (als je die dus hebt) vind die vast ook fijn en dan heb jij afleiding. Of als je een ander huisdier heb ga daar mee spelen en vertroetelen zoek zo veel mogelijk afleiding. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik snap wel dat afleiding zoeken moeilijk kan zijn :/ Ik ben het wel met Juul eens, ik denk dat aan je ouders vertellen het beste is maar het is helemaal jou keus xx
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo nov 12, 2014 6:16 pm

Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar nee, ik ga het echt niet aan mijn ouders vertellen. Mijn ma gaat flippen en me pa gaat in de 'ik ben niet boos maar teleurgesteld' bui. No way. Thanks dat jullie me blijven steunen ;). Momenteel werkt het alleen nog niet. Ik was drie dagen zonder snijden, maar gister heb ik het toch weer gedaan. En ik merk ook dat de wonden minder snel helen; dus ik ga dieper. En omdat ik niet door eerdere wonden heen wil snijden moet ik ook verder naar beneden. En ja.. Minstens de helft van mijn onderarm staat nu onder de strepen. Sommigen helen al, sommigen zijn net dicht. Ja, ik heb nu wel door dat ik een redelijk probleem aan het krijgen ben...
Terug naar boven Ga naar beneden

Dreamcatcher
Dreamcatcher


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo nov 12, 2014 6:24 pm

Runner schreef:
Ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar nee, ik ga het echt niet aan mijn ouders vertellen. Mijn ma gaat flippen en me pa gaat in de 'ik ben niet boos maar teleurgesteld' bui. No way. Thanks dat jullie me blijven steunen ;). Momenteel werkt het alleen nog niet. Ik was drie dagen zonder snijden, maar gister heb ik het toch weer gedaan. En ik merk ook dat de wonden minder snel helen; dus ik ga dieper. En omdat ik niet door eerdere wonden heen wil snijden moet ik ook verder naar beneden. En ja.. Minstens de helft van mijn onderarm staat nu onder de strepen. Sommigen helen al, sommigen zijn net dicht. Ja, ik heb nu wel door dat ik een redelijk probleem aan het krijgen ben...

Ik snap dat je het niet aan je ouders wilt vertellen. Ik zou dat ook nooit durven. Ik zeg nu ook al amper dingen tegen mijn ouders. Maar ooit moet je het hen wel eens vertellen. Als je er weer bovenop bent en niet meer snijd bijvoorbeeld. Dan kun je zeggen dat het allemaal over is en dan gaan ze mss minder over stuur zijn. En als je het mss moeilijk vind om het zeggen kun je het in een briefje zetten en dan afgeven net zoals je hier alles hebt neergeschreven. Je ouders zullen het wel begrijpen. Misschien nog niet direct van in het begin maar ze zullen het wel begrijpen. Iedereen heeft wel zijn problemen, maar voor elk probleem is er een oplossing^^ Je bent al op de goeie weg^^ Toegeven dat je een probleem hebt en het aan anderen vertellen is al een stap in de goede richting^^ En dat je toch al drie dagen zonder kon is ook al heel goed. Ik ben zeker dat het allemaal goed komt ook al heb je soms het gevoel dat alles fout loopt. Weet dat we er voor je zijn en dat we je altijd zullen helpen^^
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo nov 12, 2014 6:38 pm

Waarom zou ik het moeten zeggen? Als ik er vanaf kom, en het gewoon laat helen, dan komen ze er nooit achter. Klaar, waarom zou ik het dan nog naar boven halen. Ik merk zelf wel dat ik steeds zenuwachtiger wordt voor dat feestje. Niet dat ik verwacht dat een van hun het ziet, maar er komt wel een goede vriend, die best veel van me weet. Als hij het ziet red ik het niet met de smoes 'oh dat was een kat'. Vooral niet omdat het dus teveel is voor een kat. En te diep. Maar ja... Op school hebben ze ook niets door. Dus ja.
Terug naar boven Ga naar beneden

Dreamcatcher
Dreamcatcher


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo nov 12, 2014 7:05 pm

Je hoeft het niet te zeggen. Het is zo dat je ouders er wel recht op hebben maar het is volledig jou keuze die mensen moeten respecteren. En ik zal het ook respecteren als je beslist om het niet te zeggen. Zolang je je maar niet schuldig gaat voelen dat je het hen niet zegt. Ik heb het vaak dat ik me schuldig voel over dingen die ik niet zeg maar ik heb ook veel dingen die ik niet aan mijn ouders vertel. Op school ben ik al eens naar het CLB (die helpen je met problemen enzo) geweest en dat heb ik ook nooit tegen mijn ouders gezegt omdat ik niet wilde dat ze erover begonnen te vragen en doorzagen. Iedereen heeft recht op zijn eigen geheimen.
Terug naar boven Ga naar beneden

Runner
Runner


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo nov 12, 2014 7:13 pm

Ja precies. Ik zit er ook wel aan te denken om een vertrouwens persoon op school te zoeken. ZO kan ik er toch over praten, zonder dat mn ouders het weten. Het punt is dat ik de vertrouwens persoon totaal niet vertrouw. Dus die valt dus al af. En als ik het aan mijn mentor vertel weet ik bijna zeker dat die het doorgeeft aan mn ouders... Dus ik hou het hier, denk ik. En mn twee andere vriendinnen die het weten. Zij hebben er allebei ervaring mee, en zijn er nu allebei vanaf. Misschien hebben ze een goede invloed op me.
Terug naar boven Ga naar beneden

Poehbeertje
Poehbeertje


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitimewo nov 12, 2014 10:51 pm

Ik denk dat je mentor hier juist de aangewezen persoon voor is. De taak van de mentor is het vertrouwenspersoon zijn van de leerlingen in zijn/haar klas. Als je hem/haar heel duidelijk maakt dat hij/zij het niet aan je ouders moet vertellen, dan zal hij/zij dat respecteren en zich eraan houden, dat weet ik heel zeker. En ik denk ook dat het een opluchting zal zijn om het aan iemand verteld te hebben. Als je het voor jezelf houdt, wordt het zo'n last die steeds zwaarder wordt. Gedeelde smart is halve smart.
Met de andere delen van je probleem kunnen anderen je beter helpen, maar heel veel sterkte! <3 Wij staan altijd voor je klaar.

Liefs mij
Terug naar boven Ga naar beneden

Gesponsorde inhoud


Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het lucht-je-hartje topic Het lucht-je-hartje topic - Pagina 4 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lucht-je-hartje topic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 4 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-
» Cosplay topic
» Het animé topic
» Het Be Happy Topic
» Officieel Spam Topic
» Officieel Spam Topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Amnira :: ✿ General :: Out of character :: Chat corner-